marți, 14 februarie 2012

ALICE( Anca Vasile)


                                                                  ALICE
            Imi amintesc adesea de prima zi cand am mers la liceu si am intalnit-o pe Alice.Era o fata foarte frumoasa:  inalta, avea ochii albasti si parul castaniu . Nu era genul de fata foarte populara la liceu sau lucruri de genul acesta. Lui Alice nu ii placea sa iasa in evidenta. Era destul de serioasa si tacuta. Banuiesc ca toate acestea se datorau faptului ca ea avusese o viata grea. A trecut mult timp de cand devenisem prietene pana sa-mi povesteasca cateva lucruri despre ea: fusese  parasita de mama ei cand avea aproape 3 ani si a fost crescuta de tatal ei.  Toate intamplarile prin care trecuse au facut-o sa se maturizeze mai repede decat orice alt copil si se purta asemeni unui adult. Intotdeauna mi-a placut sa o ascult pe Alice vorbind despre tatal ei. Vocea ei suna balnd si fata i se lumina. Era atat de puternica…
            Dar intr-o zi prietenia mea cu Alice a inceput sa se sfarseasca. Se purta foarte ciudat. Noi intotdeauna mergeam impreuna la scoala, dar acum ea nu mai parea interesata sa stea cu mine. Incepuse sa lipseasca de la ore, nu-mi raspundea la telefon. Tatal ei era la fel de ingrijorat ca si mine de comportamentul ei. Era ca si cum ea ar fi uitat de prietenia noastra si nu mai era langa mine. Am presupus ca isi gasise alti prieteni si nu mi-a spus pentru ca s-a gandit ca ma voi simti prost. Am inteles si am inceput sa ies cu alti prieteni de-ai mei. Timpul petrecut cu ei era foarte placut, insa imi era intr-un fel dor de Alice.
            Luni de zile au trecut in acelasi fel. Acum eu si cu Alice ne spuneam doar ‘Buna!’ una celeilalte si nimic mai mult. Dar se petrecea ceva ciudat cu ea. Nu ma mai privea, ca si cum ii era rusine de ceva. La momentul respectiv nu am dat foarte mare importanta acestul lucru. Timpul trecuse atat de repede si eu nu realizasem ca trecuse atat de mult de cand avusesem ultima oara o conversatie cu Alice. Dar am incercat sa nu ma mai gandesc la acesc lucru si sa imi vad de viata mea obisnuita.
            Doar dupa o perioada lunga de timp am aflat ce i se intampla lui Alice. Intr-o zi a venit la mine si mi-a spus adevarul. Nu vroia sa ma gandesc ca m-a lasat pentru ca avea alti prieteni. De fapt ea se distantase de mine ca sa ma protejeze. Alice avea problem cu drogurile. A inceput sa consume droguri cu 6 luni in urma. La inceput o facea pentru ca vroia sa se simta bine, vroia sa uite de toate problemele, de sarmanul ei tata care muncea din greu sa o creasca, chiar daca putea muri in orice clipa din cauza unui atat de inima. Ea vroia sa simta iluzia produsa de droguri. Timp de cateva saptamani a consumat droguri doar de distractie dar dupa aceea a inceput sa simta nevoia sa le ia. Se ascundea de tatal ei deoarece nu vroia ca acesta sa vada ceea ce ea devenise. Alice a intrat intr-un anturaj prost care o incuraja sa se drogheze. A inceput cu drogurile usoare dar in scurt timp ele nu mai aveau niciun efect ,asa ca a consumat altele mai tari. Nu a mai vrut sa stea cu mine pentru ca nu vroia ca eu sa intru in acel grup. Alice era ingrozita de idea ca as putea consuma vreodata toate acele lucruri, asa ca a preferat sa stea departe de mine.
            Din fericire a realizat ca nu trebuia sa faca toata ascestea, ca drogurile te fac sa te simti mai bine, iti dau sentimental ca esti cel mai bun, dar pentru o perioada foarte scurta. Drogurile creeaza o iluzie, un vis perfect si te fac sa te simti ca si cum ai pluti dar cand efectul se termina visul dispare. Si creeaza si dependenta. Te fac sa vrei din ce in ce mai mult, pana cand nu te mai poti opri. Nu orice consummator de droguri este capabil sa admita ca are o problema. Nu oricine este in stare sa accepte ajutor din diferite parti sau sa se confrunte cu aceasta problema pe cont propriu inainte sa fie prea tarziu…
            Cand Alice mi-a spus prin ce a trecut , nu imi venea sa cred. Era mult mai grav decat am crezut. As fi preferat ca Alice sa isi gaseasca alti prieteni, sa se intalneasca cu cineva si sa nu mai aiba timp pentru mine, decat sa aiba probleme cu drogurile. Era oarecum fericita ca imi povestise, deoarece acum eram pregatita sa o ajut sa treaca peste toate. Am avut parte de o perioada foarte grea pentru ca, desi Alice a incetat sa consume droguri, uneori mai simtea nevoia. Dar din fericire ma avea pe mine langa ea. Prietenia mea cu Alice a devenit in scurt timp ceea ce fusese o data. Eram chiar mai apropiate.
            Timpul a trecut iar eu si cu Alice am crescut. Dupa ce a terminat liceul Alice a intalnit un baiat. A fost impreuna cu el timp de 3 ani si intr-un sfarsit au decis sa se casatoreasca. Sotul ei era o persoana foarte draguta. Numele lui era Rob. Era muncitor dar nu genul de persoana care isi petrece tot timpul lucrand, era amuzant, respectuos si o iubea foarte mult. Imi placea foarte mult sa imi petrec timpul cu ei. Alice si cu mine eram ca si surori, deci Rob era pentru mine cumnat. Sunt foarte fericita ca Alice este fericita acum. Acea perioada urata este complet stearsa de noi ,dar ma gandesc ca amandoua ne-am schimbat in urma acelei experiente. Am invatat o multime de lucruri de la Alice. Nu numai cele pe care mi le-a spus ea, dar si ajutand-o pe ea in acea situatie m-a facut sa invat pe cont proprie ce sunt drogurile defapt.

Un comentariu: